woensdag 15 januari 2014

Je zal het niet geloven, maar vrouwen in Korea willen graag wallen!

Waar wij in de westerse cultuur alles doen om wallen weg te krijgen, doen Koreaanse vrouwen werkelijk alles om wallen te krijgen. 

Er zijn vele internetsites en Koreanse bloggers die tips geven hoe je juist wallen moet krijgen. Er zijn zelfs tutorial filmpjes te vinden op You tube hoe je met make-up de illusie van een wal kan creëren. Maar wat ik nou toch tegen kwam sloeg echt alles! Een filmpje van een 'klevend plastic' dat je onder je ogen kan plakken en dat lijkt op een wal. Nou ik lag dus helemaal dubbel toen ik het zag. Het liedje dat in het filmpje luid is 'beautiful people' en de tekst is in het Koreaans dus je zal het niet kunnen lezen. Maar geloof mij zien en horen is genoeg!

Al in een eerdere post heb ik het gehad over het schoonheidsideaal in Azië en dat het sterk aan het veranderen is onder invloed van de Westerse cultuur. Deze Koreanen willen juist wallen omdat het hen een 'Westerse look' geeft. Make up en klevend plastic is heel wat minder extreem dan een oogcorrectie, maar ik vind het nog steeds wel ver gaan. Het lijkt wel of Aziaten niet meer trots zijn op hun afkomst.